خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





میوه های انرژی زا

    میوه های انرژی زا کدامند؟

    موز
    تمام مربیان ورزشی توصیه می‌کنند که پیش از شروع تمرینات،یک عدد موز بخورید.موز منبع غنی از کربوهیدرات‌ها است و در رأس فهرست میوه‌های انرژی‌ زا قرار دارد.
    هندوانه
    خوردن این میوه،طراوت و شادابی ایجاد می‌کند و منبع غنی از ویتامین
    C است.همچنین هندوانه ذخیره آب فوق‌العاده‌ای است که مانند یک آبادی در وسط بیابان،امیدوار کننده است.
    سیب
    این میوه از منابع غذایی بسیار مهمی است که می‌تواند به آرامی انرژی را در بدن آزاد کند و همچنین سرشار از ویتامین
    B و C و پتاسیم که انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.
    پرتقال
    این میوه نیز « نیروگاه» انرژی و ویتامین
    C است.به علاوه پرتقال حاوی مقادیر قابل توجهی فسفر،مواد معدنی و فیبر خوراکی است که به بهبود فعالیت‌های سالم بدن کمک می‌کند.
    انبه
    این میوه اصطلاحاً شاه میوه‌ها نامیده شده است و سرشار از ویتامین‌های
    B و C، کلسیم،پتاسیم،روی،فولات و پروتئین است.
    آووکادو
    این میوه نیز هر چند حاوی ذخایر قابل توجه چربی است اما چربی آن از نوع خوب است و از جمله میوه‌هایی است که به عنوان یک تقویت‌ کننده انرژی،می‌توان روی آن حساب کرد.

     

    حبوباتی که دیابت را کنترل می کند!

    دارای مقداری اسید چرب و عناصری مانند نیتروژن فسفر،کلسیم و منیزیم است که بهترین حبوبات برای افراد دیابتی است.
    لپه حبوباتی است که باعث بهبود عملکرد کلیه ها در بیماران دیابتی می شود و به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارد در کاهش فشار خون بسیار موثر است.کربوهیدرات و پروتئین موجود در حبوبات باعث می شوند فرد دیابتی مدت زیادی در طول روز احساس سیری کند و به سراغ مواد شیرین روی نیاورند.دارای فیبر بالایی است و می تواند جایگزین خوبی برای نان،برنج و مواد نشاسته دار مانند سیب زمینی شود.
    البته هنگام طبخ نباید زیاد اجازه دهید پخته شوند زیرا در اثر حرارت تمام خواص مفید آن از بین می رود.

     

     


    این مطلب تا کنون 8 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : میوه ,انرژی ,دیابتی ,می‌کند ,ویتامین ,
    میوه های انرژی زا

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده